Přeskočit na hlavní obsah

Proč je tolik dnů rozbité istanbulské metro M5?

Nejen lidé na sociálních médiích, nejen klasická turecká média, ale už i agentura Anadolu Ajansi rozebírá proč se jízda metrem M5 stalo noční můrou (ale přes den). Co se stalo?

Od rána v pondělí 22. dubna se frekvence vlaků na trase metra M5 Üsküdar-Samandıra na asijské straně města rapidně snížila, takže nástupiště jsou přeplněné cestujícími, kteří čekají velmi dlouhou dobu.


situace ze středy 24. dubna ráno (zdroj: twitter.com/radyotrafik/)


Vyjádření Metra Istanbul

O půl druhé odpoledne v den státního svátku v úterý 23. dubna vydala společnost Metro Istanbul následující vyjádření:

V noci z 21. dubna na 22. dubna probíhá ve stanici Fıstıkağacı na trati M5 oprava spřáhel poškozených kontaktem dvou vlaků bez cestujících, které byly mimo provozní dobu používány k výcviku. Dokončení povinných údržbových prací je plánováno na středu 24. dubna večer a běžný provoz bude obnoven ráno 25. dubna.

Do tohoto data jezdí kyvadlová doprava mezi stanicemi Üsküdar-Altunizade v intervalu přibližně 15 minut. Mezi stanicemi Altunizade-Samandıra Central platí normální jízdní řád.

  • aby naši cestující nebyli ovlivněni hustotou provozu a čekáním, které může nastat na nádražích Üsküdar a Altunizade.
  • ze zastávky IETT, která se nachází na pobřežní straně naproti vchodu číslo 1 stanice Üsküdar, směrem k Altunizade,
  • ze zastávky IETT vedle vchodu číslo 6 na nádraží Altunizade jsou organizovány bezplatné okružní spoje IETT ve směru Üsküdar.

Naši cestující mohou alternativně využít tyto autobusy, aniž by se jich dotkly zácpy na nádražích.


zdroj: twitter.com/metroistanbul/


Agentura Anadolu Ajansi vytvořila následující infografiku:


zdroj: aa.com.tr


Předseda istanbulské provincie strany AKP Osman Nuri Kabaktepe o případu pro agenturu AA prohlásil: "Vedení IBB uvedlo, že v jejich prohlášení došlo k 'technickému selhání'. 'Technická porucha' se však týká zpracovatele, problém na trati metra není technický, ale fyzická nehoda. Vedení IBB vydalo další prohlášení a uvedlo, že došlo ke 'kontaktu'. Ke kontaktu však dochází, když se lidé vzájemně dotýkají, situace na trati metra není kontakt, ale náraz. Ve stejném prohlášení vedení IMM uvedlo, že metro bude otevřeno po "povinných údržbových pracích". To, co se dělá před nehodami, se však nazývá údržba a to, co se dělá po nehodách, se nazývá oprava."

MIMOCHODEM: Strana AKP je vládnoucí strana v Turecku, ale opoziční stranou v Istanbulu, kde již druhé období vládne konkurenční strana CHP.

Na sociální média unikl snímek z jednoho vlaku, který naznačuje více než kontakt, ale silný náraz.


zdroj: twitter.com/gundemedairhs/


Příští hodiny by měly ukázat, zda termín plného návratu k provozu ve čtvrtek ráno bude dodržen.

A tak je to v Istanbulu se vším.

Patrik Veselík

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nehoda zájezdového autobusu v Turecku si vyžádala řadu obětí

[ aktualizováno v 11:51 ] Ministr vnitra Ali Yerlikaya před chvílí oznámil, že zájezdový autobus jedoucí z Balıkesiru do regionu Kappadokie po dálnici E90 ( tedy Ankara - Adana neboli D750 ) v okrese Aksaray Merkez ( střed provincie Aksaray neboli samotné město Aksaray, pozn. red. ) sjel ze silnice a převrátil se. V autobuse se nacházeli 2 řidiči, 1 průvodce a 41 cestujících. K nehodě došlo přibližně v 7 hodin ráno. Stalo se tak těsně za křížením se silnicí Ulukışla Köyü Yolu ( silnice k vesnici  Ulukışla )  v katastru obce Acıpınar na sever od města Aksaray. Při nehodě přišlo bohužel o život 7 našich občanů ( původní informace uváděla čtyři oběti ), zraněno bylo 33 našich občanů, z toho 2 těžce. Jak ministr vnitra následně dodal , jedna osoba již prohlášená za mrtvou byla lékaři přivedena zpět k životu, takže zemřelo 6 lidí a 34 bylo zraněno. Protože se jednalo o soukromý zájezd a nikoli linkový autobus, lze předpokládat, že se ho účastnili jen turečtí občané. ...

Turecká lira po čtyřech měsících mění kurs

Turecká lira letošní rok předvádí něco, co svět nezažil dlouhé roky. Po dlouhé čtyři měsíce měla turecká měna vůči euru stabilní kurs 35 lir s velmi malou odchylkou. Od 1. července se lira uvolnila, aby se z hodnoty 35,06 liry za euro dostala na dnešní ranní hodnotu 35,85 liry, aby se odpoledne dostala ještě výš. Od počátku tohoto týdne (tedy od 8. července) začala lira oproti euru klesat. Meziroční změna vůči euru byla v pátek ráno necelých 25 procent, měsíční odchylka 3,1 %, nárůst od počátku července neboli od zahájení změny kursu byla necelých 2,5 procenta. To bylo dopoledne, kdy euro dosáhlo 35,85 liry. Celý den lira klesala výrazněji než celý týden, až odpoledne snížila svou hodnotu na 36 lir za euro. Souhrn předchozího roku 11. června 2024 to byl rok, co turecká státní měna prudce poklesla, takže během 11 dnů se z kursu 21,47 liry za euro dostala na 25,35 liry. Ale od 8. března letošního roku drží kurs pod hranicí 35 lir za euro až do konce června. Minulý rok byl kurs poznamenán...

Další střední zemětřesení v Turecku dnes ráno

[ aktualizováno ve 12:27 ] Ano, Kréta nebo střední Řecko se sice otřásají častěji, ale zemětřesení zaznamenaná tento měsíc v Turecku jsou silnější. A přestože od silných zemětřesení z února 2023 uplynul jeden a půl roku, stále se tam země třese. Příkladem je dnešní ranní několikanásobné zemětřesení. Srpnová zemětřesení nad 4 Turecko za prvních sedm dnů zažilo několik zemětřesení silnější než čtyři, všechna se vešla do škály 4 až 5, takže slabší až střední. První se objevilo hned 1. srpna v 5:52:14 ráno místního času o síle 4,3 v hloubce 5 km, a to ve východním Turecku s epicentrem 22 km jižně od asi půlmilionového města Malatya. Ano, také tam byla ona katastrofální zemětřesení před rokem a půl. Tentokrát se nic vážného nestalo, pokud se nepočítá vliv na psychický stav tamních obyvatel. Ministr vnitra Ali Yerlikaya oznámil , že situaci sleduje, ale že nebylo zaznamenána žádná negativní událost. mapa zemětřesení v Turecku od počátku srpna 2024 s magnitudem nad 4 (zdroj: emsc-csem.org ) ...