Dnes a zítra hostí největší turecké město unikátní celosvětovou událost ve světě vztahů firem s veřejností neboli Public Relations. Loni se akce konala v polské Varšavě, tento rok hostí tento summit turecký Istanbul.
Letošní téma „Reputace. Relevance. Vztahy.“ se bude zabývat dvojí rolí PR - strategickou a kreativní. Na jedné straně bude summit zkoumat vliv PR na geopolitiku, volby a rozhodování firem. Na straně druhé zdůrazní inovativní a etické přístupy k tvůrčímu využití PR pro zlepšení naší planety. Cílem akce je prozkoumat, jak lze PR strategicky i kreativně využít k řešení některých nejpalčivějších globálních problémů naší doby.
Podle pořadatelů mohou účastníci očekávat prvotřídní zážitek, jehož součástí budou sezení navržená tak, aby poskytla vhled do vyvíjejícího se prostředí PR. Významní řečníci, včetně zástupců společnosti Google, Rady Evropy a globálních šéfů kreativců, povedou diskuse o komunikačních strategiích, inovativních kampaních a úloze PR při podpoře firemní odpovědnosti. Summit nabídne bezkonkurenční možnosti navazování kontaktů, které profesionálům umožní navázat kontakty s kolegy, lídry v oboru a vlivnými osobnostmi z celého světa.
Co je ICCO Global Summit?
ICCO Global Summit je jedním z nejvýznamnějších mezinárodních setkání v oblasti PR a komunikace. Organizuje ho International Communications Consultancy Organisation (ICCO), která je globální organizací zastupující více než 3000 PR konzultantských firem z více než 80 zemí.
Summit se koná každoročně a přitahuje PR odborníky, výkonné ředitelky a významné mluvčí z celého světa. Akce se zaměřuje na aktuální problémy a trendy v PR, strategické a kreativní přístupy k komunikaci, a také na etické a inovativní postupy v PR.
MIMOCHODEM: Pod zkratkou ICCO se může skrývat například Mezinárodní organizace pro kakao (International Cocoa Organization) nebo Mezicírkevní organizace pro rozvojovou spolupráci (Interchurch Organisation for Development Cooperation). V tomto případě se ale jedná o Mezinárodní poradenskou organizaci pro komunikaci (International Communications Consultancy Organisation).
Letošní ročník
Předchozí ročníky hostila města jako Dubaj, Lisabon, Dublin, Helsinky, Milán, Nové Dillí, Paříž, Praha, Berlín, San Francisco, Lausanne a Londýn. Tento rok je to na evropské straně Istanbulu, konkrétně v městském obvodu Šišli ve čtvrti Mecidiyeköy v hotelu Fairmont Quasar Istanbul (v oblasti, kde dříve býval stadion Galatasaray).
![]() |
Globální summit ICCO odstartovalo vřelé přivítání prezidenta ICCO Grzegorze Szczepanského a Özge Uzun, předsedkyně představenstva IDA, tureckého pořadatele |
![]() |
první přednáška začíná: Simon Shaw (Global Chief Creative Officer, Burson) |
Jako vždy je program velmi nabitý, dva dny plné konferencí a panelů (detailní program na iccosummit.org). Nás ale zaujal nejvíce jedna část. Zde bude moderátorem zakladatel PRovoke Media pan Paul Holmes (USA), CEO & Managing Partner, Farner Consulting AG pan Roman Geiser (Švýcarsko), Managing Partner, M&A Advisory pan David Blois (Velká Británie) a Managing Partner, PRAM Consulting pan Patrik Schober (Česko).
Kdo je Patrik Schober?
Patrik Schober z České republiky vystudoval mezinárodní vztahy na University College Prague a během studia absolvoval stáže na Holmes College v Sydney a University of California Irvine. Svou kariéru začal ve společnosti Computer Press a nyní je zakladatelem a ředitelem PRAM Consulting. Od roku 2015 přináší do ČR nové trendy v PR prostřednictvím projektu PR Brunch.
MIMOCHODEM: Svět může spíše znát jeho rakouského jmenovce. "Ten jejich" Patrik Schober je mladý rakouský automobilový závodník, který se v posledních letech proslavil v sérii NASCAR Whelen Euro Series. Narodil se 30. července 2004 a svou kariéru začal v jednomístných závodech. V roce 2022 debutoval v EuroNASCAR a od té doby se stal známým svými úspěchy. V roce 2023 získal svou první vítězství v sérii a opakoval tento úspěch v roce 2024. V současné době závodí za francouzský tým RDV Competition.
Patrik Schober je také autorem knihy "The Art Of Leadership Through Public Relations" (Umění vedení prostřednictvím vztahů s veřejností), uvedené na konci září loňského roku na konferenci Worldcom Public Relations Group v Madridu.
Patrik Schober zastupoval svého času Českou republiku, když byl hlavou APRA (Czech Association of Public Relations Agencies). Letos v létě Patrik Schober a jeho agentura PRAM Consulting úspěšně dokončili certifikaci podle mezinárodního standardu ICCO pro řízení poradenských služeb (CMS IV).
A tak je to v Istanbulu se vším.
Patrik Veselík
Komentáře
Okomentovat