Nově zveřejněný seznam 24 závodů pro rok 2023 potvrdil trend letošního roku. Istanbul prestižní automobilový závod mít opět nebude.
Tu je oficiální seznam:
- 5.3. Velká cena Bahrajnu, Bahrain International Circuit, Sakhir
- 19.3. Velká cena Spojených arabských emirátů, Yas Marina Circuit, Abú Zabí
- 2.4. Velká cena Austrálie, Albert Park Circuit, Melbourne
- 16.4. Velká cena Číny, Shanghai International Circuit, Šanghaj
- 30.4. Velká cena Ázerbájdžánu, Baku City Circuit, Baku
- 7.5. Velká cena Miami, Miami International Autodrome, Miami
- 21.5. Velká cena Emilia Romagna (Itálie), Okruh Imola
- 28.5. Velká cena Monaka, Circuit de Monaco, Monte Carlo
- 4.6. Velká cena Španělska, Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló
- 18.6. Velká cena Kanady, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal
- 2.7. Velká cena Rakouska, Red Bull Ring, Spielberg
- 9.7. Velká cena Velké Británie, Silverstone Circuit, Silverstone
- 23.7. Velká cena Maďarska, Hungaroring, Mogyoród
- 30.7. Velká cena Belgie, Circuit de Spa-Francorchamps, Stavelot
- 27.8. Velká cena Nizozemska, Circuit Zandvoort, Zandvoort
- 3.9. Velká cena Itálie, Okruh Monza, Monza
- 17.9. Velká cena Singapuru, Marina Bay Street Circuit, Singapur
- 24.9. Velká cena Japonska, Suzuka International Racing Course, Suzuka
- 8.10. Velká cena Kataru, Lusail International Circuit, Losail
- 22.10. Velká cena Spojených států amerických, Circuit of the Americas, Austin, Texas
- 29.10. Velká cena Mexico City, Autódromo Hermanos Rodríguez, Mexico City
- 5.11. Velká cena São Paulo (Brazílie), Okruh Interlagos, São Paulo
- 18.11. Velká cena Las Vegas, Las Vegas Street Circuit, Las Vegas
- 26.11. Velká cena Abu Dhabi, Yas Marina Circuit, Abú Zabí
![]() |
zdroj: formula1.com |
Okruh v Istanbulu "Intercity İstanbul Park" navrhl architekt Hermann Tilke. Začalo se stavět 23. dubna 2003 a byl slavnostně otevřen 21. srpna 2005 a stal se dle názoru bývalého šéfa Formule 1 (Bernie Ecclestone) nejlepším závodním okruhem všech dob.
MIMOCHODEM: Okruh v Istanbulu je výjimkou, kdy se jezdí proti směru hodinových ručiček (v porovnání s jinými okruhy).
Roku 2021 (přesně 8. až 10. října) se okruh v Istanbulu jel jen proto, protože byla kvůli pandemii zrušena Velká cena Kanady.
MIMOCHODEM: Je F1 skutečně magnetem pro všechny příznivce motosportu? Ne. Posledních desetiletí zažilo dost silné otřesy v podobě zásadních změn pravidel. Vedle zvýšení bezpečnosti pilotů i okolí došlo od sezóny 2014 ke změně pravidel pro motory, kdy poklesly maximální povolené otáčky z 18 na 15 tisíc za minutu při objemu 1500 ccm a zároveň se povolilo použití turbodmychadla při maximálním průchodu paliva 100 kg/h. Turbo poprvé použil Renault roku 1977 (ovšem u tří a později i 3,5litrových motorů). Soumrak přišel roku 1989, kdy bylo použití turba ve spalovacích motorech F1 zakázáno (až do roku 2014). Podivný tichý zvuk linoucí se z vozů již nenaplňuje diváky takovým vzrušením jako předtím. Charakteristický zvuk zmizel a s ním i řada diváků.
A tak je to v Istanbulu se vším.
Patrik Veselík
ZDROJ: formula1.com
Komentáře
Okomentovat