Plánování centrální hromadné dopravy pomocí kolejových tras vlaků, metra či tramvají patří mezi strategické a středně až dlouhodobé. Kvůli tomu se vystřídá řada volebních období, řada starostů, řada ministrů dopravy. Jak vypadá výhled na plán kolejové dopravy v Istanbulu na řekněme příštích sedm let podle současné istanbulské radnice?
Nejnovější mapa z tohoto měsíce představuje vizi Istanbulu o kolejové dopravě největšího tureckého velkoměsta. Tu je náhled...
...a tady je originál v pětinásobném rozlišení.
A komu nestačí toto, může si otevřít PDF verzi. Protože ke ve vektorech, má pouze 270 KB namísto bitmapové verze s 4763 KB.
Stávající a tedy již otevřené trasy jsou vyznačeny zeleně. Výhled do roku 2025 rozlišuje co staví radnice Istanbulu (İBB, fialová plná čára) a co Ministerstvo dopravy a infrastruktury (UAB, fialová čerchovaná čára). Modré trasy jsou do roku 2030.
Za pozornost stojí tzv. Hızray, což je páteřní metro napříč celým Istanbulem. Protože má zastávky s pětinásobnou vzdáleností mezi sebou, může docílit výrazně vyšší rychlosti vlaků, což zrychluje dopravu na větší vzdálenosti. Označuje se M34, což není pořadové číslo, ale označení Istanbulu (34 je číslo provincie Istanbul, takže také poznávacích značek vozidel).
Počet tras metra je již nyní tak vysoký, že barevné rozlišení používané například v Praze by již nestačil.
A tak je to v Istanbulu se vším.
Patrik Veselík
Komentáře
Okomentovat