Když se řekne pošta, vybaví se obálka, razítko, balík (myšleno zásilka a nikoli pracovník pošty), případně snižování počtu poboček pošty v některých zemích. Turecká pošta PTT před 11 lety si vytvořila vlastní elektronický obchodní dům ePttAVM (dnes PttAVM), který jim pomáhá finančně v boji o zákazníka. Jejich reklamní kampaň pomohla v boji o emoce v předvolebním Turecku.
Jak se vůbec může spojit nevinná věc jako je pošta a její balíková služba, prodej věcí a ozbrojování, tedy střelné zbraně? Jednoduše. Prostě se zařadí mezi reklamní hity. To se doposud nestalo, až v posledním měsíci. A jakmile skončilo druhé kolo prezidentských voleb, veškeré střelné zbraně z reklam okamžitě zmizely.
![]() |
reklama PttAVM.com z druhé poloviny května 2023 |
Další ukázka
![]() |
reklama PttAVM.com z druhé poloviny května 2023 |
Kupující tedy nabývá dojmu, že je prostě normální si koupit pražené lískové oříšky, pero, plavky, boty a k tomu ještě pušku. Často se objevovala právě dvojice plavek na atraktivní modelce vedle zbraně, což zvyšovalo pozornost.
Pak se nelze divit, že při oslavách vítězství voleb se mezi lidmi objevilo tak velké množství zbraní, ze kterých stříleli do vzduchu. Ano, na reklamách se objevovaly typicky vzduchovky, ale přesto myšlenkový směr byl dán.
![]() |
reklama PttAVM.com z 2. června 2023 |
Volby skončily v neděli 28. května v 17 hodin, poté začalo sčítání hlasů. Od tohoto pondělí 29. května se namísto střelných zbraní začaly objevovat plastové díly k autům, investiční zlato, rybářské stoličky nebo pepřový sprej. Pražené lískové ořechy, boty nebo pera v nabídce zůstávají. Zmizely také spoře oděné modelky nabízející plavky.
A tak je to v Turecku se vším.
Patrik Veselík
Komentáře
Okomentovat