Přeskočit na hlavní obsah

Českobudějovické letiště se naplnilo cestujícími do Antalye

Jihočeské letiště České Budějovice (jak se správně jmenuje) přivítalo první cestující mířící do jihoturecké Antalye, aby je odbavila na první let. Ten se ale neuskutečnil. Ne, nešlo o chybu, výpadek nebo nehodu, ale o cílený čin. Havaroval v Budějovicích Airbus A318 na trase Praha – Řím?

Letiště totiž simulovalo odbavení dovolenkového letu do turecké Antalye a to se vším všudy, tedy včetně kontroly letenek, bezpečnostní i pasové kontroly, odbavení i kontroly zavazadel. Celým proces nanečisto bylo možné prověřit díky studentům českobudějovických středních škol.


zdroj: airport-cb.cz



Srážka dvou letadel

Letiště musí být připraveno na všechny eventuality, ať pravděpodobné nebo méně pravděpodobné. Jednou z nich je nehoda letadla s cestujícími. Při simulaci opět pomohli studenti českobudějovických středních škol. Jedno letadlo bylo skutečné (dvojplošník Antonov An-2), namísto druhého letadla byl použit autobus.

MIMOCHODEM: Právě pro České Budějovice není velká havárie ani letecká havárie ničím neznámým, dokonce ani srážka letadel ne. Mnozí i mimo region si vzpomenou na tragickou nehodu patrového autobusu u Nažidel 8. března 2003, při které zahynulo 20 osob. Přímo v Českých Budějovicích spadl vojenský letoun přímo mezi domy. Nad sídlištěm Vltava v Českých Budějovicích se 8. června 1998 srazily dva nadzvukové vojenské letouny MiG-21MF a MiG-21UM (pro detaily doporučuji LeteckaBadatelna.cz). Záběry a snímky připomínají výjevy ze současné Ukrajiny. Obě tragedie mají letos výročí (Nažidla 20 let, srážka letounů 25 let).


trosky Antonova An-2 (zdroj: airport-cb.cz)


Scénář byl následující: Letadlo Airbus A 318 na letu Praha – Řím v 9:50 ohlásilo dispečerovi AFIS na Letišti České Budějovice stav nouze. Pravý motor vynechává a posléze hoří. Pilot je nucen nouzově přistát v prostoru jihočeského letiště. To je stručný popis výchozí situace pro cvičení složek Integrovaného záchranného systému Jihočeského kraje a Hasičského záchranného sboru letiště, které se 21.června uskutečnilo v areálu Letiště České Budějovice. Na cvičení Letadlo 2023 se podílely všechny složky IZS Jihočeského kraje. V rámci cvičení byla zajištěna likvidace požáru a vyproštění pasažérů z letounů. Základní ošetření a následná evakuace velkého počtu zraněných do zdravotnických zařízení si vyžádala aktivaci trauma plánu. Součástí účinné pomoci bylo i poskytnutí psychologické podpory. Celkově se na taktickém cvičení podílelo 130 cvičících, z toho v rolích figurantů 50 studentů Střední školy polytechnické z Českých Budějovic.


zdroj: airport-cb.cz


První skutečný odlet čeká Jihočechy už počátkem srpna. S cestovní kanceláří Čedok se první skuteční cestující budou moci vypravit nejen do Turecka, ale i na Krétu a Rhodos, a to počínaje 2. srpnem 2023.

A tak je to ohledně Turecka se vším.

Patrik Veselík

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Dvě zemětřesení v Turecku o síle nad 5

[ AKTUALIZACE V 23:24 ] Dnes zažilo Turecko dvě nezávislá zemětřesení, která ovlivnila různá místa země. Vyděsily jak místní, tak turisty. Ministr zdravotnictví Fahrettin Koca při prvotní informaci neuvedl žádné případy zranění či úmrtí. Následně byla informace aktualizována. Zemětřesení v 16:16 tureckého času První zemětřesení se odehrálo sice mimo území Turecka, ale ovlivnilo široké území celého Antalyjského zálivu včetně turistických regionů Antalya, Side či Alanya, stejně tak jako Kypru. Toto zemětřesení mělo epicentrum mimo velké zlomy. Podle serveru EMSC zemětřesení mělo pocítit 34 milionu lidí. Později byla síla zemětřesení snížena na 4,7. Také vzdálenost asi 100 kilometrů od tureckých břehů snížila vliv na úroveň jen pocitovou, někdy ani to ne. 177 osob nahlásilo svůj pohled na zemětřesení Zemětřesení ve 20:48 tureckého času Druhé zemětřesení s magnitudem 5,2 se odehrálo na východě Turecka. Epicentrum se nacházelo 11 km od města Malatya (v okrese Yešilyurt), poblíž zlomu, na

Jaká je aktuální kvalita vody na tureckých plážích?

Dovolenkáře bažící po čisté vodě i pláži nejvíc zajímají právě tyto informace. Ale jak se k nim dostat? Ptát se po různých skupinách na sociálních sítích je jedna možnost, ale ještě lepší je mít jeden zdroj pro všechny pláže v celém Turecku. Zde velmi pomáhá turecké Ministerstvo zdravotnictví. To nejenže nechává pravidelně na všech veřejných plážích testovat kvalitu, ale také informace shromažďuje a zveřejňuje ve veřejně dostupné mapě. zdroj:  https://yuzme.saglik.gov.tr/ Čísla na mapě značí počet pláží v daném místě, které jsou pod kontrolou ministerstva. Po přiblížení je možné pro přiblížení kliknout na modře orámovanou oblast daného regionu, případně rolovat kolečkem na myši do té míry, až nebude k dispozici žádné číslo ( tedy budou vidět všechny pláže jednotlivě ). Mapa má problém s vykreslováním ikon u konkrétních pláží ( testováno na Windows i Androidu, Google Chrome, Mozilla Firefox, MS Edge či Samsung Internet, všude stejný výsledek ), což kazí záměr rychle se zorientovat ve de

Jak vidí USA bezpečnost v Evropě? Doporučují jezdit do Turecka?

[ AKTUALIZACE 4. 8. 2023 ] Snad každý stát na světě sleduje bezpečnostní situaci v ostatních zemích a doporučuje svým občanům kam jezdit, kde si dávat větší pozor a kam nejezdit vůbec. Spojené státy americké to samozřejmě dělají také. Jaký je jejich úhel pohledu na bezpečnost napříč Evropou a okolím? Ano, je to překvapení. Typicky od 4. či 5. října 2022 platí aktuální situace, zveřejněná na stránce https://travelmaps.state.gov/TSGMap/ . Písková barva (či chcete-li světle žlutá) znamená nejlepší hodnocení, tedy normální situaci. Je to překvapivě nejen Irsko, Portugalsko nebo Uzbekistán, ale celý pás podél bojujících stran, tedy od Skandinávie přes pobaltské státy, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko a Řecko. Žlutá barva znamená zvýšenou opatrnost. Sem spadá celá západní Evropa včetně Česka, dále západní Balkán, Turecko, Kazachstán, Turkmenistán, dále Maroko, Tunisko a další. Co je na Česku špatně? To lze zjistit po rozkliknutí Česka na dané mapě. Ale překvapení poté trvá,