Společnost AnadoluJet plánuje od 1. prosince 2023 zahájit provoz na lince mezi istanbulským letištěm Sabihy Gökçen (to je tzv. druhé letiště, na konečné metra M4 na asijské straně města) a srbským Bělehradem, a to čtyřmi lety týdně letadly Boeing 737-800 a Airbus A320neo.
Tu je seznam letů:
- Pondělí
- TK4336 Istanbul SAW 13:10 > Bělehrad 12:45
- TK4337 Bělehrad 13:35 > Istanbul SAW 17:15
- Středa
- TK4336 Istanbul SAW 12:05 > Bělehrad 11:40
- TK4337 Bělehrad 12:45 > Istanbul SAW 16:39
- Pátek
- TK4336 Istanbul SAW 18:30 > Bělehrad 18:05
- TK4337 Bělehrad 19:05 > Istanbul SAW 22:50
- Neděle
- TK4336 Istanbul SAW 09:05 > Bělehrad 08:40
- TK4337 Bělehrad 10:15 > Istanbul SAW 14:00
Na stejné trase již létá společnost Pegasus Airlines, tedy přímý konkurent AnadoluJet (tedy také low-cost). Její mateřská společnost Turkish Airlines létá také z Bělehradu, ale na Letiště Istanbul (neboli třetí letiště, na evropské straně města). Mezi oběma městy také létá srbská společnost Air Serbia. Z Bělegradu se nejvíce létá právě do Istanbulu (50 letů týdně), následuje rakouská Vídeň (37 letů) a černohorská Podgorica (35 letů).
Bělehrad je hlavní město Srbska, nachází se na soutoku řek Dunaj a Sáva. Má přibližně stejný počet obyvatel jako Praha, je podobně finančním i uměleckým centrem země, mezinárodní letiště je stejně jako v Praze na západoseverozápadě, ale jinak srovnání s českou metropolí končí. Praha má zeleň na 56 procentech plochy města, Bělehrad pouze 12,38 %. Praha nemá problém s kanalizací, Bělehrad stále z některých částí města vypouští kanalizaci přímo do Dunaje. Také městská hromadná doprava je v Bělehradě založena pouze na tramvajích, o metru se stále jen hovoří a jedná (asi jako s kanalizací). Také kvůli složité minulosti má Bělehrad jen málo architektonických památek.
MIMOCHODEM: Pod označením TK4336 se do konce letošního září létalo z Istanbulu do egyptské Káhiry, TK4337 zase zpět.
A tak je to v Istanbulu se vším.
Patrik Veselík
Komentáře
Okomentovat