Marketing funguje na určitý typ lidí stejně, bez ohledu na etnikum, stát, náboženství nebo politiku daného státu. V Česku i v Turecku se v posledních dnech objevil stejný marketingový trik, který fyzicky nalákal tisíce lidí, čehož se chytla jak klasická, tak sociální média, takže se informace o obou nových obchodech stala virální.
Praha: Popeyes
Praha je kulturně obohacená o řetězec rychlého občerstvení Popeyes. Ten byl založen roku 1972 v New Orleans, stát Louisiana, USA. Na Václavském náměstí byla otevřena 3. listopadu s tím, že první tři zákazníky získali celoroční menu zdarma a pro dalších sto kuřecích sendvičů také zdarma. Zatímco páska byla slavnostně přestřižena v pátek 3. listopadu v 10 hodin dopoledne, první zájemci se do fronty postavili o téměř 26 hodin dříve. Tím překonali předchozí rekord, kterým bylo 19 hodin pro pobočku ve Varšavě. Turecko má své první Popeyes již od roku 2007.
Istanbul: Sephora
V Istanbulu v asijském městském obvodu Kadıköy na Bagdádské třídě (Bağdat Caddesi) se v sobotu 11. 11. otevřel obchod.
![]() |
zdroj: sephora.com.tr |
V Česku se otevřelo již v 10 hodin dopoledne, ale v Turecku se žije později, proto se obchod otevřel až v poledne. Jako bonus svým prvním 500 zákazníkům rozdal dárky v hodnotě 10 tisíc TL.
![]() |
zdroj: sephora.com.tr |
Na rozdíl od Česka se do fronty stavěli nikoli od předchozího rána, ale až od předchozího večera.
![]() |
zdroj: cumhuriyet.com.tr |
Na rozdíl od Česka ale mohlo oněch pět set šťastných obdržený dárek za deset tisíc prodat za patnáct, což mnozí obratem udělali (či se o to alespoň pokusili).
A tak je to ohledně marketingu se vším.
Patrik Veselík
Komentáře
Okomentovat