Stále častěji se objevují falešné zdroje informací, s čímž začala bojovat také turecká letecká společnost Turkish Airlines neboli Türk Hava Yolları. Proto se poprvé od srpna rozhodla o svých oficiálních komunikačních linkách informovat veřejnost kvůli problémů s phishingem a vishingem. A my přidáváme o mnoho víc.
Společnost vybízí k návštěvě webové stránky, mobilní aplikace nebo svého call centra na telefonu +90 850 333 0 849 (zde nutné podotknout, že přestože všechny linky začínající +90 850 jsou zpoplatněné, call centrum Tureckých aerolinek má být bez poplatku).
Můžeme přidat také další:
Facebook facebook.com/turkishairlinesTR
Instagram instagram.com/turkishairlines/
LinkedIn linkedin.com/company/turkish-airlines/
Pinterest pinterest.com/turkishairlines/
TikTok tiktok.com/@turkishairlines
Turkish Airlines smart travel assistant via WhatsApp wa.link/gydvym s prolinkem na web WhatsAppu s vyplněným číslem +90 850 333 0 849 a předvyplněným textem Hi!
Informační kanál na WhatsAppu whatsapp.com/channel/0029VaMo8oT1yT25l9RvOX3G
X / Twitter toho má víc:
@TK_HelpDesk (zákaznická podpora; zdroj výše uvedených informací)
@turkishairlines (informace v angličtině)
@TK_TR (informace v turečtině)
Ředitelství má telefonní číslo +90 212 463 63 63 a fax +90 212 465 21 21
A co sesterská AJet?
Web ajet.com
Facebook facebook.com/ajet/
LinkedIn linkedin.com/company/a-jet/
X / Twitter:
turecky x.com/AJET_TR
zákaznická podpora x.com/AJ_Destek
Podle oficiálního webu ajet.com mají:
placené call centrum +90 888 228 2 538 (rezervace a prodej vstupenek, prodej doplňkových služeb, volitelné drobné transakce)
bezplatné call centrum +90 850 333 2 538 (dotaz\ na let, zrušení a pozastavení letenky, dotazy na soubor se zpětnou vazbou od zákazníka a vytvoření souboru se zpětnou vazbou, odbavení, požadavky na KVKK, obecné informační požadavky)
Bezplatné telefonní centrum pro zavazadla +90 850 225 2 538 (postupy oznamování ztrát zavazadel, poškozených zavazadel a zapomenutých věcí a vyšetřování spisů)
Bezplatné telefonní centrum pro narušení provozu +90 850 224 2 538 (postupy týkající se práv cestujících na změnu a vrácení peněz z nežádoucích důvodů, jako je zrušení letu a změna letového řádu)
MIMOCHODEM: Zkratka KVKK znamená Kişisel Verileri Koruma Kurumu s webem kvkk.gov.tr, což znamená Úřad pro ochranu osobních údajů; do češtiny bychom tedy zkratku přeložili jako ÚOOÚ s webem uoou.gov.cz.
AJet má také linky pomoci v několika jiných zemích (tedy mimo Turecka):
- Dánsko +4535158283
- Francie +33157969283
- Itálie +390696748083
- Maďarsko +3614292283
- Německo +493091588748
- Nizozemsko +31202499288
- Rakousko +43720380253
- Spojené království (nesprávně Velká Británie) +442076604283
- Švédsko +46851992783
- Švýcarsko +41435478084
Jak telefonovat v Turecku na místní čísla?
Hovor z mobilního telefonu může mít na začátku mezinárodní předvolbu +90, za kterým hned následuje volané číslo. Lze ale také použít lokální formu, kdy se před číslo vloží nula (tedy namísto +90 850 atd. číslo začíná 0850, podobně jako tomu bývalo v Česku do 1. ledna 2002).
Co je to ten phishing, vishing, mishing, pishing, pissing či jak?
Phishing a vishing jsou obě formy podvodných technik, které se snaží získat citlivé informace od lidí.
Phishing:
- Definice: Podvodná technika, kdy útočníci posílají falešné e-maily, zprávy nebo webové stránky, které se tváří jako důvěryhodné instituce.
- Cíl: Získat citlivé informace jako jsou hesla, čísla kreditních karet nebo osobní údaje.
- Jak to funguje: Útočníci často zahrnují odkazy nebo přílohy, které, když jsou otevřeny, umožní přístup k vašim informacím nebo nainstalují malware do vašeho zařízení.
Vishing:
- Definice: Zkratka pro "voice phishing", což je telefonická verze phishingu.
- Cíl: Podobně jako phishing se vishing snaží získat citlivé informace prostřednictvím telefonických hovorů.
- Jak to funguje: Útočníci se často vydávají za zaměstnance bank, poskytovatele služeb nebo jiné důvěryhodné osoby a žádají o vaše osobní nebo finanční údaje.
A tak je to v Turecku se vším.
Patrik Veselík
Komentáře
Okomentovat