Turecké aerolinky měly v Praze nepěkný začátek května. Nejdřív se hned 1. května nepovedlo společnosti Pegasus přistání letu PC301 na pražském letišti hned napoprvé (pilot hlásil, že se změnil směr větru), aby se 11. května Airbus Tureckých aerolinií při vzletu dotkl zadní částí letadla rozjezdové dráhy (tailstrike).
Stalo se tak na letu z Istanbulu do Prahy na lince TK1771, kdy Airbus A321-271NX (TC-LSL) se stejně jako předtím letoun Pegasus pokusil přistát. Letoun Pegasu se ještě nedotkl plochy a začal opět stoupat, letoun Turkish Airlines se přistávací plochy dotkl, aby poté začal opět stoupat. Pilot příliš zvedl stroj, takže se jeho zadní část dotkla plochy.
Letoun bezproblémově obkroužil letiště a napodruhé přistálo úspěšně. Z dalšího letu byl však vyloučen.
V minulém roce se to stalo Air France s letadlem Airbus A350-900 při přistání v kanadském Torontu, společnosti Ryanair s letadlem Boeing 737-8-200 MAX let FR2136 do kyperského Paphosu, společnosti Aerovías DAP s letadlem De Havilland Canada DHC-8 (model DHC-8-402Q Dash 8) ve městě Puerto Williams v jihoamerickém Chile atd.
![]() |
detail poškozené zadní části |
Že šlo opravdu o drobnou nehodu je vidět při porovnání poškození letadla Turkish Airlines a nehody z Chile.
![]() |
zadní část De Havilland Canada DHC-8 poškozeného v Chile |
A tak je to při létání se vším.
Patrik Veselík
Komentáře
Okomentovat