Ode dnešního dne začínají předobjednávky nového modelu T10F tureckého elektromobilu TOGG v Německu. To následuje po spuštění předprodeje pro turecký trh. Jsou k dispozici dvě verze T10F zvané V1 a V2 (snad nebude hlavně produkt V2 v Německu vyvolávat příliš silné historické konsekvence).
Společnost představila svůj nový model minulý týden na německém veletrhu IAA Mobility 2025 v Mnichově. Model T10F, který vyniká osobitým designem a pokročilými funkcemi, je k dispozici ve třech variantách s cenami od 1,86 milionu tureckých lir (49 950 USD) do 2,35 milionu tureckých lir (56 550 USD).
MIMOCHODEM: TOGG je značka tureckého domácího a národního výrobce automobilů, společnosti Turecká iniciativní skupina pro automobilový průmysl (Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu = TOGG). Společnost byla založena za účelem výroby elektrických a inteligentních vozidel a jejím prvním modelem je T10X v segmentu SUV. Cílem společnosti TOGG je nabízet ekologicky šetrná, technologicky vyspělá a moderně navržená vozidla. TOGG pokračuje ve svém úsilí o zvýšení nezávislosti Turecka v automobilovém průmyslu a o konkurenceschopnost na světovém trhu.
Předseda představenstva společnosti TOGG Fuat Tosyali letos v lednu v Davosu řekl, že T10F bude v předprodeji po dubnu až květnu. Technicky řečeno (když září je skutečně po dubnu až květnu), že své slovo splnil. V Turecku začal předprodej 15. září, v Německu dnes, 29. září (tedy přesně o dva týdny později).
Proč právě Německo? Není to řečeno přímo, ale nabízí se, že jde o největší zemi v EU, navíc s největší tureckou minoritou. Od té lze předpokládat, že si hrdě koupí turecké auto.
Jaký je rozdíl mezi V1 a V2?
Verze T10F V1 Standard poskytuje dojezd 335 kilometrů s baterií o kapacitě 52,4 kWh, zatímco verze V1 Long Range nabízí dojezd 623 kilometrů. Verze T10F V2 Long Range má dojezd 610 kilometrů s baterií o kapacitě 88,5 kWh. Všechny verze mají výkon 160 kW (nebo 218 k) a lze je nabít na 80 % za 28 minut.
Zajímavostí je, že Německo označuje model V1 jako V1E.
Obě výbavy zahrnují standardní bezpečnostní systémy, 7 airbagů a technologie pro inteligentní podporu řízení. V paketu V2 však na sebe upozorňuje další výbava, která zvýší uživatelský komfort. Systém detekce dětí, vyhřívaná zadní sedadla, vyhřívané čelní sklo a automatický parkovací asistent patří mezi prvky, které jsou součástí paketu V2. Výbava V2 je rovněž standardně vybavena prostorovou kamerou, asistentem pro sledování mrtvého úhlu, asistentem pro sledování pozornosti řidiče a pokročilou elektronickou kontrolou stability. Automatický parkovací asistent je rovněž součástí výbavy V2.
Vozidlo má délku 4,83 metru, šířkou 1,88 metru, zavazadlový prostor má objem 505 litrů. Celková hmotnost je od 1998 kg po modelu V1E přes 2181 kg pro V2 po 2274 kg V2 AWD (pohon všech 4 kol). Zajímavý je výběr barev, který se omezuje pouze na pět.
Oba modely mají pětihvězdičkové hodnocení od Euro NCAP - programu hodnocení bezpečnosti automobilů.
Ačkoli to nebylo řečeno, lze předpokládat, že předprodej čekal na výsledky testu Euro NCAP.
Ceny
Pro turecký trh jsou oficiálně uváděné následující ceny:
1.878.000 ₺ = model V1 RWD Standard Range
2.188.000 ₺ = model V1 RWD Long Range
2.363.000 ₺ = model V2 RWD Long Range
A tak je to ohledně Turecka se vším.
Patrik Veselík
ODKAZ: togg.eu/de
Komentáře
Okomentovat
Kvůli systematickému útoku porno webů bylo zrušeno anonymní vkládání komentářů. Nyní mohou komentovat jen uživatelé s účty Google. Děkuji za pochopení.