Istanbulská metropolitní obec (İBB) předložila návrh na zřízení 7 nových námořních linek do UKOME (Ředitelství pro koordinaci dopravy) za účelem integrace železničního systému a autobusové dopravy na obou stranách. UKOME včera odsouhlasilo, že bude v Istanbulu zřízeno 7 nových námořních linek. Budou se konat plavby paralelně k pobřeží a spojující dva kontinenty Marmarským mořem, Bosporem a zálivem Zlatý roh (Halič). Díky rozhodnutí, které v krátkodobém horizontu zvýší námořní dopravu o 17 procent.
Půjde o nové trasy:
- Kadıköy-Kasımpaşa-Fener-Sütlüce-Eyüp
- Avcılar-Bakırköy-Kadıköy
- Avcılar-Bostancı
- Maltepe-Büyükada - Heybeliada-Burgazada-Kınalıada
- Çengelköy-Kabataş
- Beşiktaş-Kabataş-Karaköy-Kasımpaşa-Sütlüce-Eyüp
- Bostancı-Caddebostan-Moda-Kadıköy-Kabataş
Termín spuštění tras nebyl oznámen.
Na "žluté" trase je umístěno molo ve čtvti Moda, které bylo slavnostně znovu uvedeno do provozu před měsícem (psali jsme).
Zajímavostí je snaha propojit lodní cestou Eyüp jak s Bešiktašem, tak s Kadıköy (či obráceně). Eyüp ve čtvrti Eyüpsultan je jak důležitým nábožensky-historickým místem, tak dolní stanicí lanovky na Pierre Loti, o kterém jsme psali (či se zmiňovali):
[2020-02-14] Na Valentýna lanovkou na Pierre Loti
[2021-04-04] Proč zrovna Metrostav staví v Istanbulu lanovku?
[2022-04-14] Lanovka na Pierre Loti v Istanbulu má letní jízdní řád
Istanbul, ať chceme nebo ne, jsou vlastně dvě města slepená Bosporem. Proto je vzájemné propojení evropské a asijské strany tak důležité. Proto byly vystaveny postupně tři mosty přes Bospor, vlakový tunel Marmaray či silniční tunel Avrasya (pro motocykly, minibusy a osobní auta) a řada lodních spojení.
A tak je to v Istanbulu se vším.
Patrik Veselík
ZDROJ: ibb.istanbul
Komentáře
Okomentovat